2016. május 26., csütörtök

Jégkirálynő ébredése: Kanada

Májusban  egy hetet a sógoromnál töltöttünk Torontóban.
Én még sohasem jártam az amerikai kontinensen . Főleg az építészetre voltam kiváncsi, hisz a sógor neves szerkezet tervező mérnök. Dél-Afrikából Kanadába eljutni maga a horror, főleg brüsszeli átszállással....Bálintom szóvá is tette a dolgot egy biztonsági embernek sűrű fejcsóválások kiséretében...
Kicsit idegesítő volt már az indulás is, mert mindenki mondta, hogy nem kell vízum....de valami mégis kellett, amit csak az interneten tudtunk elintézni, felért egy vízumigényléssel bőven. Anélkül a repülőre sem jutottunk volna fel. Március közepétől vezették be, nem túl nyilvánosan.
Eh, végül megérkeztünk rendben. Hideg volt, alig bújtak ki az első tulipánok, a lakásunk előtti por összekeveredett a kiszórt sóval....
Torontóban  étkezni egy glutén érzékeny embernek nem egyszerű . Végülis sikerült egy laza gombalevest enni egy kinainál . Találtunk számomra ehető lekvárt, gyümölcsöt és sajtot egy bevásárló központban. Végül a sógor elvitt minket egy magyar étterembe, hogy itt majd biztos.....
Gondoltam merészen marhapörköltet kérek, az nem veszelyes....nagy kerek szemekkel nézett rám a felszolgáló és ezt mondta szó szerint , magyarul persze, tévedés kizárva : - magyar ember liszttel főz ! Már hogyne lenne a marhapörköltben liszt !
Fú, azt hittem elsüllyedek, én sosem teszek bele.... végül meg kellett elégednem gombás rántottával és rizzsel :)
Az utcák fergetegesek, vannak persze felhőkarcolók, megszokottan szépek, meg van az óváros, amely persze nem ó.....viszonyítás kérdése.Sógor szóhasználatával élve, a nagyapám is idősebb ezeknél a házaknaál..
Nekem nagyon tetszett a régi. Sógor beavatott a titokba, 3 emeletesig OSB lapokból szögelik és ráburkolnak egy kőnek látszó felületet. Jól megy a szög -gyártóknak itt, mint Dél-Afrikában a pengekerítés gyártóknak.
Visszafogott kertek , szerintem szupi kis faház kecókkal.
Tisztaság és lassúság. Nagyon élveztem., 100 km/h autópálya, 50 km /h város  hihi
Láttunk zebrán áttipegő libapárt, nem gyorsan , állt miattuk vagy húsz autó. Nagyon büntetik az elütésüket. Rengeteg a fekete mókus,  aranyosak nagyon, de pl Németországban a vöröseket a feketék likvidálták....
Ellátogattunk az Aquariumba, gyönyörűséges volt. A metrójuk ronda a budapesti 4-es után :)  / ez itt a reklám helye /  Szóval nekem a régi jött be Torontóba . Ime :




















































Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése