2017. szeptember 22., péntek

Namaqualand felé Westend Cape

Ez az út egy buszos társasutazás által volt kivitelezve, pont azért, hogy semmi más dolgunk ne legyen csak a táj  és a virágok szemlélése illetve kedves emberek megismerése.
Szállásunk az első és utolsó napon egy reptéri hotelben volt , mert onnan szedett össze minket a legegyszerűbben a busz és ott tudtunk autót bérelni a 2 Cape Town-i kirándulásunkhoz.Egyszóval jött a busz , mi beültünk és 25 afrikaans-szal elindultunk. Első állomás egy orchidea kiállításnál volt, mi oda be sem mentünk, mert megláttuk a virágos rétet és inkább ott fotózkodtunk :)
Innen tovább egy Darling nevű kisvárosba....már itt is szembetűnő volt az utcák tisztasága ! Itt egy mezei virágokat bemutató fesztivál volt és kis vásár, pihenőhely.
A legvalószinűtlen eset itt esett meg......miközben sétáltunk a vásárban...egy árus ránk köszönt -----szia----------
Nézem, fülelek.....hát egy szőke ,kolbászárus csaj, mosolyog ránk, magyar, nahát :)
Néhány évvel ezelött fogták magukat a férjével és leköltöztek Cape Town-ba :) Most vásároznak a magyar kolbásszal :) hát van rá kereslet ! Nem bánták meg, remekül érzik magukat.
Különös kopár vidékeken haladtunk át...a völgyekben aztán a kopár egyik pillanatról a másikra csodás megművelt , takarosan , rendezett  földekké változott. Ez már a fehér farmerok / afrikaans-ok által lakott vidék. Itt a fekete ember nem tudott megtelepedni, mert éhen halt volna. Az afrikaans-ok szél hajtotta kutakat fúrtak, Elvezették a folyó vizét egy 300 km hosszú , pici lejtésű csatornán , végig amerre az ültetvényeik voltak. Roskadozó narancsfák rengetege sorakozott végig az út mentén. Aztán megint a nagy semmi......
Kora este értük el a "bázist Vanrhynsdorp várost ,ahol az idegenvezetőnk Mikie Spies anyukája fergeteges vacsorával és nagy szeretettel fogadott az egész hotel személyzetével együtt. Ima, majd kiszállhattunk a buszból. Minden információ két nyelven ment, amit mi nagyon élveztünk.
Evés, ivás, alvás, Reggel indultunk kirándulni.