2015. április 8., szerda

Zululand a foldi paradicsom

Szerintem tobb Paradicsom van, maskepp nem lehet...itt az egyik az tuti.
Szegyen ide meg oda, nem foglalkoztam eddig kulonskepp Afrikaval, leragadtam a piramisok videkenel . Gyerekkoromban ugyan elbuvolt Joe Adamson konyve az  Oroszlanhuseg.....de ennyi.
Nem, volt meg a szuperfilm , " Volt egy farmom Afrikaban, hu  az nagyon tetszett, de hogy en ide valaha  elutazom....no nem, ez nem fordult meg az agyamban.
Ha magamat egy atlagos erdeklodesu magyarnak gondolom, keves amit errol a videkrol tudunk.
Szinte semmit. Hogy meleg ? Itt epp kellemes, hogy szaraz? Itt epp esik. Sorolhatnam. Semmit a nagy haborukrol, vagy a szunni nem akaro nepirtasokrol.....vagy csak en hianyoztam a sulibol
 amikor Afrikarol tanuktunk ?
Hazafele hetfon atutaztunk a zuluk hires foldjen.
A zuluk ősi otthona, a britekkel és búrokkal folyatott hajdani véres csaták helyszíne. 
Ez egy jellemzo mondat, idekopiztam. De hogy milyen? Alomszep taj, iszonyu nyomor.
Furcsan elhelyezett hazsorok a hegyek oldalaban. Falvak, de nincsenek utcai. Tenfergok mindenutt. 
Erdoket lattam, nagy, magas eukaliptus fakat negyzethalosan nove. Ultetett az osszes erdo.
Fantasztikus rend, kivagjak oket, majd felegetik a talajt es pici , arasznyi ujat ultetnek millioszam.
Vedd szo szerint.
Rettento kanyaros 2 savos ut, tempo 120, ami a csovon kifer, mindegy, h mercid van vagy kisteherautod. / Meg mindig nem vezetek...../
Ahogy haladunk Durban iranyaban elerjuk a 1000 Hills ~ et . Nem tudtam befogni az optikaba a latvanyt. Ameddig a szem ellat hegyek.......ezek a fura lefejezett oriasok.
Sosem voltam egy nagy kirandulo, ugy latszik az elet mindig mutat nekem valami ujat, amit meg latnom, ereznem kell  :)
Tessek, elvezzetek velem ezt a szepseget.











1000 Hill 








fiatal Zulu tancos lanyok a vezetojukkel







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése