2017. január 9., hétfő

Oudtshoorn , ahol elkezdődik a Karoo

Következő állomásunk a struccokról elhíresült város. Rengeteg dolgot elolvastam , hogy egy kicsit képben legyek és ez a város a strucc tenyésztés fellegváraként vonult be a tudatomba. El is határoztuk, hogy bármit, de azt nem nézzük meg. A strucc  vadállat, nincs háziasítva, kb rab a telepeken. Példás családi életet él, élne .  Már a ruhájuk is azért ilyen eltérő, mert éjjel a fekete tollakban pompázó apa ül a tojásokon, míg anya eszik és pihen, ám reggel váltják egymást és a terepcuccba szerényen felöltözött anya helyezkedik el a nemkevés tojáson. Szóval édesek, bár nagyon harcias , főleg a hím madár. Persze minden agresszió a nő illetve a család védelme miatt van.
 Rengeteg állatot bezárnak és tenyésztik őket, megeszik, szalámi.... bőrükből táska, tollaikból ma már nem tudom mi készül, régen kalapékesség meg legyező stb.
Amikor évekkel ezelőtt tombolt itt Dél-Afrikában is a madárinfluenza 2oo ezer állatot mészároltak le.
Értem én, hogy kell a megélhetés az embereknek....de én nem akartam ezt látni.
Mondjuk annyit nem tudtam kikerülni, hogy az út menti farmokat se lássam. Hát elég szarul tartják őket, sehol egy fa, kis árnyék, kopasz föld mindenütt. Hát erről ennyit.
A szálloda is tartott néhányat, egy kis családot is, amíg a csirkék kicsik, addig együtt lehetnek.












                                                   Ez egy feldíszített karácsonyfa sisal növény virágjából

                       Művészi szurikáta képeslapokat is lehet gyakorlatilag mindenütt kapni

                             Kendők, talán épp Kínából afrikai motivumokkal / tömegtermék



                                          Órákig tartó semmi a Karoo kezdete



                                                    Ezt csak úgy lopva mertem lefotózni, de
                                               ilyet még csak elvétve láttam : utcaseprés !!!!











                                         Aszalt gyümölcsöket árusítanak, isteni finom :)


                                          lekvárok, alaposan feltankoltunk belőlük

                  Elindultunk az egyik legszebb Dél-Afrika úton a 62-esen Cape Town irányába

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése